Usch

Vill inte ens prata om Hermans betéende idag, blev avsläng, sparkad och han stack...en sak ska ni ha klart för er SKA ALDRIG MER RIDA MED BENLINDOR PÅ DEN HÄSTEN.... slutar alltid i katastrof, har jag fattat det nu?....ja

Herman haltade lite idag efter ridturen (inte så konstigt eftersom han stack i full galopp) tyckte jag så jag frågade en tjej i stallet om hon kunde kolla på honom, hon sa att jag skulle bara vara lite vaksam och hon trodde att det bara var träningsvärk eller något.
Imorgon ska jag träna rullningar, alltså träna på att han INTE ska rulla sig, har hittat ett knep nu, ska se om det funkar, därför kommer jag att utmana honom lite genom att rida paddocken, där han ÄLSKAR att rulla sig.
Men kommer behöva hjälp så ska kolla med min käre vän Johanna om hon vill hjälpa mig lite..
Men annars tyckte jag att  han skötte sig exemplariskt! Som sagt, han är helt underbar ena sekunden och mardrömmen andra..
Bilder från hans bra stunder från dagens ritt:




Ser ni att han har blivit smalare? Jag ser det lätt!

En liten parantes bara:
Som ni ser så är han ganska smutsig på sista bilden, anledningen till det är att han har rullat sig. + att han inte har några benlindor, dom var jag tvungen att ta av för han blev helt galen av dom plus att han stog och panik kliade på dom så fort han fick chansen, så dom var jag tvungen att hoppa av och ta av och slänga i en sopptunna påvägen hem, haha KATASTROF!


Kommentarer
Postat av: Agnes s. h.

Vad fina bilder! Vem har tagit dom, jag förstog ju att det inte var dig eftersom du rider på bilderna ;)

2011-03-16 @ 20:03:05
URL: http://aghes.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0