ida? | BILDBOMB min utveckling

Vart är du ida? Du uppdaterar inte något :(


Godmorgon alla hästbloggläsare!
Idag är jag hemma från skolan så jag passar på att göra ett lite längre inlägg.
Har inte kunnat ta hand om Herman på typ 3 dar nu och ja, man börjar ju få sina skuldkänslor..
Men jag sitter och planerar ut lite saker som jag ska försöka göra åt hans små och stora problem, men det kommer krävas mycket träning och massa hjälp från olika hästkunniga människor och tränare.. Men tänkte lägga ut lite bilder från min tid med hästarna, från nybörjartiden till nutid osv..
enjoy:

jag var typ 9 år där och jag red på min älsklingshäst Gregor som fortfarande är min älsklingsbebis, världens snällaste ponny! ska köpa honom när jag fyller 18 haha, om han inte har dött då :( han är nu 17 år.

Inte långt efter den första bilden kanske någon månad senare, fick jag rida "den svåra hästen" Mira. Som nu idag är avlivad, älskade henne, har alltid fastnat för dom lite konstigare hästarna, förutom Gregor då som var och är världens snällaste!

Föstra gången jag red gymkhana med världens suraste häst i andra fall men hon älskade gymkhana och vårat lag vann alla tävlingar :D

Utvecklades mer och fick hoppa upp en grupp och på denna bilden rider jag Toto, världens finaste hopphäst, kommer mer bilder snart när jag tävlar med honom.

Första dressyrtävlingen med Gregor såklart, haha, jag red fel väg tre gånger så fick börja om hela tiden, + att jag hade VÄRLDENS fulaste knoppar som stog åt alla håll hahha

Nu var jag ganska duktig och fick tävla Indi när han var helt ny, jag var den första som tävlade honom på ridskolan, vi blev 5:e placerade tror jag..

Fick min första medryttarhäst Bonaja, hon var en typ av "problemhäst", skulle kunna skriva en hel harry potter bok om henne med 1000 sidor, men hon var liksom speciell och litade inte på människor alls i första hand, första veckorna jag tog hand om henne var så att säga opålitlig och galen, hon var sönderstressad helt enkelt, efter ett tag började hon lita på mig och vi fick ett jätte starkt band mellan oss, även fast jag var så liten var det ingen annan som hade närmat sig henne så som jag gjorde, alla sa att hon var galen envis och allt negativt man kan säga om en häst, men efter ett tag, kunde hon stå helt lös på stallplanen och småsova, snacka om framsteg! nu har hon bytt stall och jag kan inte hälsa på henne så ofta, sist jag gjorde det var hon på 0 , precis så hon var i början med mig, eller a, mot mig.lång historia, om ni villl höra den kommentera det .

Nu var jag ännu duktigare och tävlade Toto på 70 - 80 cm och blev 2:a placerad!

En hoppträning från i somras.




Min nutid, rider på Herman cirka 4-6 dagar i veckan och "utvecklar" honom.
Rider på ridskolan 1-2 gånger i veckan. Älskar att det är så mycket hästar och ridning i mitt liv just nu!
Jag njuter varenda sekund jag får spendera med hästarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0